preskoči na sadržaj

Osnovna škola Franje Serta Bednja

Login
Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

 

 

Brojač posjeta
Ispis statistike od 6. 10. 2014.

Ukupno: 205317
Ovaj mjesec: 1403
Ovaj tjedan: 279
Danas: 3
Projekt energetske obnove školske zgrade

     Projekt je sufinancirala Europska unija iz Europskog fonda za regionalni razvoj

                              

Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Lektira i kreativnost učenika viših razreda PŠ Josipa Jedvaja Vrbno
Autor: Berislav Njegovec, 12. 6. 2018.

        Lektira je dio programa Hrvatskoga jezika koja je njime propisana kao i ostala jezična i književna područja, ali je često upravo baš ona najveći problem učenicima tijekom školske godine.

Zašto je učenicima čitanje lektire naporno, teško, dosadno, nezanimljivo…? Ponuđeni naslovi im često zvuče nezanimljivo… od starijih učenika su čuli teme… puno je stranica, a previše učenja… pisanje bilježaka… neki su od poznatih razloga.

Ove smo školske godine pokušali malo promijeniti načine kako čitamo, doživljavamo i pristupamo nekim književnim djelima s popisa lektire. Učenici su tako mogli biti: istraživači pa osiguravati zanimljive informacije o nekim temama vezanima uz tekst, tumači likova pa prikazivati likove u romanu, napraviti njihove portrete ..., ilustratori pa prikazati neke dijelove iz romana nekom likovnom tehnikom, novinari pa intervjuirati lik ili likove u romanu ili pisati vijest o nekom događaju iz romana, spisatelji pa dopisivati poglavlje ili mijenjati dio romana, scenografi pa postavljati scenu za igrokaz, filmofili pa raditi plakat za film prema temi i sadržaju romana, pismopisci pa pisati pisma likovima ili glumci pa nekim kratkim scenskim prikazom odglumiti neke dijelove romana.

Ovakvim pristupom čitanju lektire cilj je bio ostvariti neke od sljedećih zadataka:

  • poticati čitanje
  • čitati primjerenu lektiru s popisa slijedeći vlastite mogućnosti
  • razvijati odnos prema umjetničkoj riječi
  • razvijati toleranciju, ravnopravnost, uvažavanje tuđeg mišljenja
  • uočavanjem i uvažavanjem različitosti u dojmu i stavu naučiti cijeniti umjetnost riječi
  • razvijati analitičko mišljenje
  • razvijati timski i istraživački rad.

         Neki od nabrojanih zadataka su zasigurno ostvareni, a tijekom sljedećih školskih godina imat ćemo prilike za nove „lektirne avanture“.

                               učiteljica Vesna Funda Štefanek






[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju