« Travanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
Projekt je sufinancirala Europska unija iz Europskog fonda za regionalni razvoj
Učenici 7.c razreda PŠ Josipa Jedvaja iz Vrbna sudjelovali su 16. studenog 2015., na satu Hrvatskog jezika u prezentaciji mjesečnog projekta „Sudnica“. Bio je to zanimljiv primjer unutarpredmetnog i međupredmetnog povezivanja s Građanskim odgojem i obrazovanjem.
Učenici su prethodno trebali pročitati pripovijetku Iz velegradskog podzemlja Vjenceslava Novaka te osvijestiti stanja likova i njihovu motivaciju za pojedine postupke i odluke. Dobili su sljedeće uloge: sudac, tužitelj, branitelj, sudski službenik i svjedoci. Učenici 8.b razreda su im se pridružili u ulogama svjedoka i porotnika.
Odvjetnici su uvježbali uvodne i završne riječi, pitanja za svjedoke, tumačili dokaze… te su u tome nastojali biti što uvjerljiviji pred porotnicima. U moru prigovora, sudac je trebao prosuditi što će uvažiti, a što odbaciti. Zadaća porotnika je bila realno prosuditi tko je iznio više uvjerljivih argumenata te donijeti jednoglasnu odluku o tome je li optuženi kriv ili nije.
Učenici su ozbiljno shvatili ovaj zadatak te se dobro pripremili i uživjeli u dramatizaciju. Tužiteljstvo je nastojalo dokazati da je optuženi Mika u alkoholiziranom stanju ubio svoje dijete, a sudilo mu se za ubojstvo s predumišljajem. Smireno je svjedočio te uvjerio porotnike, uz pomoć dobro smišljene obrane, da nije kriv. Sud je raspušten, a obrana je proslavila pobjedu.
učiteljica Vesna Funda Štefanek