« Travanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
Projekt je sufinancirala Europska unija iz Europskog fonda za regionalni razvoj
Učenici sedmih razreda naše škole u sklopu nastave iz povijesti i geografije posjetili su Muzej Ljudevita Gaja u Krapini i granični prijelaz Macelj.
U Muzeju su učenici upoznati sa djelovanjem i značajem Ljudevita Gaja za hrvatski narod, saznali su pojedinosti o njegovu podrijetlu, školovanju, članovima obitelji. Najvažniji dio odnosio se na njegovo djelovanje tijekom Hrvatskog narodnog preporoda kojeg je predvodio. U muzeju su tom prigodom izložene kopije njegovih Novina Horvatzkih, Danicze, Kratke osnove Horvatsko-slavenskog pravopisanja i drugih radova proizašlih iz njegova rada. Najzanimljiviji dio postava je lutka u prirodnoj veličini koja prikazuje Ljudevita Gaja u ilirskoj nošnji, te kopija Gajeve ilirske torbe sa simbolima Iliraca.
Uz navedeno, učenici su vidjeli primjerak tiskarskog stroja na kojem su se u 19. st. tiskale novine te im je objašnjeno da je postojalo posebno zanimanje- slovoslagar- osoba koja je slagala slova u riječi, a zatim su se ona premazivala i otiskivala na papir- novine.
Nakon obilaska Muzeja i šetnjom kroz Krapinu učenici su se uputili prema graničnom prijelazu Macelj kako bi u izvornoj stvarnosti realizirali dio nastave vezan uz geografiju. U pratnji graničnog policajca simbolično su prevezeni preko granice, te su im objašnjeni postupci koje su bili dužni provoditi granični policajci prije i nakon ulaska Hrvatske u Europsku uniju. Naglašeno je da je kontrola hrvatskih građana od njenog ulaska u EU nešto blaža. Po završetku terenskog dijela nastave učenici su se u pratnji učitelja vratili u školu.